Det du tror är verksamhetens främsta egenskap och orsaken till din försäljning är inte alltid helt korrekt. Genom varumärkesanalys får du reda på ditt varumärkes position, karaktäristika, diskriminatorer, engagemang och personlighet.
I varumärkesplattformen sammanfattas sedan detta och mynnar ut i ett varumärkeslöfte som är din största styrka jämfört med dina konkurrenter. Plattformen är basen för hur du formulerar din kommunikation och ditt arbetssätt, inte bara i marknadsföringen utan även generellt i verksamheten. Stor vikt läggs på förankringen av varumärkesbudskapet i din verksamhet.
Nästa naturliga steg är att formulera din varumärkeskommunikation. Har kan vi hjälpa dig med både kommunikativ plattform och grafisk profilhandbok.
Workshop med kartläggning om hur verksamheten arbetar generellt och inom marknadsföring. Mål och vision tas upp.
Frågeställningar tas fram för varumärkesundersökningen. Respondenter och undersökningsmetod bestäms.
Varumärkesundersökningen genomförs.
Sammanställning och analys av undersökning genomförs och dokumenteras.
Framtagande av plattform baserad på undersökningen.
Presentation av varumärkesundersökningen & plattformen inklusive förslag på varumärkeslöfte.
Förankring i verksamheten genom presentation och diskussion.
Vi hjälper dig att uppnå dina mål och att utveckla din verksamhet.
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.