Marknadsstrategi
Vår nulägesanalysmodell tar reda på vilka förutsättningar din verksamhet har att kunna expandera på en marknad. Delar som tas upp är bland annat varumärke, kundnytta, konkurrenssituation, profil, kundnöjdhet, marknadskanaler, distributionskanaler, prissättning och SWOT.
Genom att analysera förutsättningarna ser vi vilken väg och vilka åtgärder du behöver arbeta med för att uppnå maximal effekt i dina marknadsinsatser. Strategin för marknadsarbetet baseras dels på företagets kortsiktiga och långsiktiga mål (affärsplan) samt på förutsättningarna beskrivet i nulägesanalysen.
Vår marknadsstrategiska process
Briefing
Kartläggning genom workshop av information om hur verksamheten arbetar generellt och inom marknadsföring. Även mål och vision tas upp.
Nulägesanalys
Vår beprövade modell för nulägesanalys genomförs för att kartlägga verksamhetens förmåga och potential att expandera på marknaden.
Avstämning
För att säkerställa att analysens slutsats är förenlig med verksamhetens uppfattning.
Strategiutformning
Formulering av marknadsstrategi med research om marknadskanaler för handlingsplan.
Avstämning
För att säkerställa att strategi och handlingsplan är förenlig med verksamhetens uppfattning.
Förankring
Presentation av nulägesanalys och strategi för berörda parter inom verksamheten.
Är du redo att starta
ditt projekt?
Vi hjälper dig att uppnå dina mål och att utveckla din verksamhet.
KONTAKTA OSS